Magyar Elektrotechnikai
Egyesület
2018. június 10.

Tanulmányút Zágráb - Plitvice

Zágrábban voltunk! Megnéztük a Nikola Tesla[1] Műszaki múzeumot. Érdekes kísérlet bemutatót tartottak nekünk Nikola Tesla hagyatékából.

Érdekes Faraday kalitka kísérletet láttunk, továbbá szimulálták az elektromágneses tér hatásait, fénycsövet kapcsoltak be, kizárólag elektromágneses tér hatására.

Megnéztük a technikai múzeum több tárlatát. Érdekes dolgokkal ismerkedtünk meg, pl. a bányamúzeumban az aknák, a vágatok felépítésével. Aztán a Közlekedési múzeumban a járművek történetét, széles skáláját találtuk, a gőzmozdonytól a villamosig, az űrtechnikát, a repülés történetét is beleértve.

Érdekes villamos hajtásokat is bemutattak számunkra. Fájó szívvel hagytuk ott a múzeumot, még több időt is el tudtunk volna ott tölteni, de a záróra közbeszólt.

Bemutatták a TESLA tekercset, az elektromágneses indukció segítségével mintegy 3 millió Volt feszültséget állítottak elő, és ennek átütését látványos kísérlet keretében prezentálták. Méltatták Nikola Tesla munkásságát, a vezetékmentes energia-átviteli kísérletezéseit.

Idegenvezetőnk, a Weekend Travel utazási Iroda képviselője (akik szervezték utunk technikai részét) nagy tudással, hely – és történelmi ismeretekkel felvértezve bemutatta nekünk Zágráb belvárosát, és megemlékezett a térség közelmúltbeli szomorú, háborús történetéről.

Másnap a Plitvicei tavaknál tettünk kb 13 km-es túrát, tavi hajóúttal egybekötve.

Felejthetetlen szépségű táj, a természet érintetlenségét tapasztaltuk. Tavak, vízesések, erdők, mezők, őshonos növény és állatvilág. A közlekedési utat nagyon jól megoldották, fa traverzeken mentünk, sok helyen alattunk a vízesés!

Ezt a természeti szépséget meg kell őrizni. Szép élményekkel értünk haza MEE tanulmányutunkról.

További fotók itt találhatóak:

Rejtő János fotói:

Dr. Szabó István fotói:

Rácz Ferencné Erzsike fotói:

Dunaújváros, 21018. június 5.

Rejtő János

MEE elnök Dunaújváros

[1] Nikola Tesla horvát-szerb-amerikai fizikus, feltaláló, villamosmérnök, gépészmérnök, filozófus. Életében 146 szabadalmat jegyeztek be a neve alatt. Róla nevezték el a mágneses indukció SI-mértékegységét. Születési dátum: 1856. július 10., Smiljan, Horvátország

Meghalt: 1943. január 7., Wyndham New Yorker Hotel, New York, Egyesült Államok. Forrás: Wikipédia

Kapcsolódó tartalom

TEAMS-en: Fizikai és Kibertámadások Ukrajnában Tanulságok
2024. március 07.

Tisztelt MEE tagjaink!

A MEE Dunaújvárosi Területi Szervezet vezetősége nevében tisztelettel meghívunk Benneteket egy szakmai klubdélutánra.

Időpont: 2024. március 20.-a szerda, 16:00 órától. Időtartam: várhatóan 70 perc.

Előadás: kb. 45 perc, kérdések, válaszok : kb. 25 perc

Téma:Háború Ukrajnában: fizikai és kibertámadások az energiarendszer ellen. Szakmai tanulságok.

Meghívott előadó: Görgey Péter, MEE EISZ elnökhelyettes, SeConSys tanácsadó

Meghívó Évnyitó 2024 - összejövetelre
2024. január 11.

Tisztelt MEE tagjaink!

Mint ígértük, tisztelettel meghívunk Benneteket 2024. január 18.-án 17:00 órai kezdettel az Évnyitó összejövetelünkre.

Helyszín: Tortuga étterem, Dunaújváros, Szabad strand.